Translate

torsdag 8 maj 2014

Ny blogg Urgamla Stigar

Nu är det igång, en ny blogg som jag är med och skriver på http://urgamlastigar.wordpress.com/
Jag slog mig ihop med en annan bloggare i en annan del av Sverige som är lite av en expert på den svenska baptismens historia. Det kan även tillkomma fler skribenter där, om du gillar att ta vara på det gamla så hör av dig till oss.
Vi kommer att posta litteratur med de gamla gubbarna. Jag ser ett behov av detta idag när folk hela tiden jagar efter något nytt så säger bibeln tvärtom att vi skall söka oss till det gamla.
"Så säger HERREN: ”Ställ er vid vägarna och spana, fråga efter de urgamla stigarna. Fråga efter den goda vägen och vandra på den, så skall ni finna ro för era själar.”  - Jer 6:16
J.C Ryle säger :  "”Ju längre jag lever, ju mer övertygad blir jag om att världen inte behöver något nytt Evangelium, som några påstår sig tro. Jag är helt övertygad om att världen inte behöver något annat än ”de urgamla stigarnas” djärva, fullödiga och orubbliga undervisning.” J.C. Ryle" 

Jag finner även idag att det talas mycket om väckelse i de evangelikala kretsarna men man finner inga predikningar som är i enlighet med vad de gamla gubbarna stod för. 
Därför öppnar vi den bloggen och som jag har sagt tidigare kommer jag inte skriva här mera.
Artiklarna kommer att ligga kvar men jag ändrar inriktning lite.

Jag har redan planer på att skriva banner of truth eller reformation today-aktiga artiklar där man belyser en sanning och använder bibeln samt citat från de urgamla stigarna (de gamla gubbarna) för att understryka det man säger