Translate

söndag 8 december 2013

Barnens egna katekes

I Fredags när vi hämtade vår dotter på dagis så sjöng hon på en Lucia sång vilket jag inte alls var så glad över. För det är en sång man ber till en död människa om en god framtid.
I stället fick jag i går i min hand en cd som innehåller barnens egna katekes (baserad på new city cathecism).
Jag satte på det på datorn på morgonen och min dotter sken upp som en sol när hon hörde det.
Detta är ett mycket bättre alternativ att spela för sina barn.

CD:n var del ett av sex delar och innehåller en katekes. Första delen som jag fick i min hand innehåller om Gud och skapelsen. Och hela serien innehåller :

1. Gud och skapelsen
2. Syndafallet och frälsningen
3. Kristus och hans verk
4. Guds ord
5. Bön och sakrament
6. Kristus och hans återkomst.

Jag vet inte om någon känner till något liknande fast på svenska?

Här kommer texten till sången "What does every sin deserve?"

"What does every sin deserve?
The wrath and curse of God. 
But if his sons forsake My law and fail to walk in My ways,
If they do not obey My decrees and fail to keep My commands,
Then I’ll punish their sin.
Psalm 89, verse 30 through 32"