Translate

måndag 18 mars 2013

Jesus Culture en god maträtt för växande unga heretiker?

Låt dig inte skrämmas av titeln det är inte jag som har satt den utan youtube klippet som följer har valt den titeln. Jag har stött på denna Jesus Culture en del i Sverige och de har blivit populära speciellt på grund av sin musik. Det är en rörelse som fokuserar på under och tecken och som enligt de själva är sunda i tron. De vill inte förknippas med trosrörelsen och många som är trötta på trosrörelsen dras till dem.
Vad få vet men vad jag har märkt som utbildad trosrörelse elev är att deras undervisning är som hämtad från trosrörelsen. Jag har samtalat med folk som är influerad av denna rörelse och upptäckt att det är trosrörelsen tankar och teologi mer än många tror. Videon nedan tar upp detta. Jag kanske inte håller med om varje uttalande som görs men jag tycker ändå visar på hur trosförkunnelse har influerat denna rörelse och vilka rena villolärare som man har släppt in.
Jesus Culture startades i från Bill Johnsons Bethel church genom en av deras ungdomspastorer om jag inte har fått det hela om bakfoten?
Bethel church var en gång i tiden med i Assembly of God, USAs pingströrelse. Men de är det inte längre för de ansågs inte av AOG sunda utan de hade övergivit mycket av den klassiska pingstteologin som man har hållt sedan Assemblies of Gods start.!959 fördömde Assemblies of God denna latter rain teologin och kallade den för inte ortodox kristen teologi.