Translate

måndag 28 januari 2013

Mirakler till salu

Innan jag skriver vidare vill jag bara påpeka att jag tror på under och tecken och att de förekommer idag så att ingen missförstår mig.
Jag såg precis en dokumentär eller vad det var som gick ut på att lära en helt vanlig människa hypnos.
Syftet var att han skulle spela en "helande predikant" och göra precis samma saker som man ser på många "helandemöten idag"
I denna dokumentär får vi se honom gå ut på gator och be för sjuka och "bota dem". Ja, du har säkert sett sådana videos på sistone. Sedan annordnar man ett helande möte där han skall hela folk och få dem att trilla i golvet. Besök deras fake hemsida här
Det mycket intressanta här att att flera "helande predikanter" förekommer i videon och de "råkar" göra precis samma trick på en hypnotisör som denna gatukille har lärt sig. Aj då, avslöjad eller vad?
Medverkar i denna dokumentär gör även Mark Haville som är en fd. helande evangelist som är en av coacherna till denna gatukille.
Mark Haville har även medverkat i Way of the Master radio program och gjort dokumentären "signs and wonders movement exposed" som man kan googla sig fram till.
Här ser vi vad denna gatukille (tränad av en hypnotisör) åstadkommer genom lite hypnos :
OBS detta är ett fake mirakel gjort med hypnos.



Och här ser vi hela dokumentären hur han lärde sig allt detta samt hur en del tricks och predikanter avslöjas för att använda precis samma metoder.


Helt klart att det förekommer mycket fake predikanter som tjänar miljoner på sina fake mirakler.
Hur känner man igen dem? Jo, kolla på frukten alltså deras livstil samt kolla om de förkunnar ett bibliskt evangelium. Jag tror absolut på helande förenat med att ett bibliskt evangelium förkunnas.
Men samtidigt ser jag igenom mycket av det falska som förekommer i Guds namn.
Bibeln varnar för falska profeter. Ge inte dina pengar till helande evangelister som dessa.

I I