Translate

tisdag 29 maj 2012

Benny Hinn gifter om sig

Med sin ex- fru Enligt Dagen. Det var ju bra. Bibeln säger att man inte skall skilja sig och gör man det skall man gå tillbaka till sin gamla fru.
Inte för att jag gillar Benny Hinn han är i mina ögon en falsk profet. Men det är ändå bra det han gör och flera borde göra som han i stället för att skaffa sig med en ny fru/man. Att gifta om sig är en synd och Både Paulus och Jesus talar emot sådant. 

"De gifta ger jag en befallning som inte är min utan Herrens:* En hustru får inte skilja sig från sin man - skiljer hon sig skall hon förbli ogift eller försona sig med sin man - och en man får inte överge sin hustru." - 1 kor 7:10-11


"Var och en som skiljer sig från sin hustru och gifter sig med en annan kvinna begår äktenskapsbrott, och den som gifter sig med en frånskild kvinna begår äktenskapsbrott." - Luk 16:18


Jag minns när jag var på ett Benny Hinn möte i Uppsala där han profeterade att regimen i Iran skulle falla år 2005 tror jag det var. Han hade fel och bibeln säger att alla som profeterar i Guds namn och det inte sker är en falsk profet.

"så vet: När profeten talar i HERRENS namn och det han säger inte sker och inte går i uppfyllelse, då är detta något som HERREN inte har talat. I sin förmätenhet har profeten talat. Du skall inte vara rädd för honom" - 5 Mos 18:22

"Akta er för de falska profeterna, som kommer till er klädda som får men i sitt inre är rovlystna vargar" - Matt 7:15


Paul Washer om Benny hinn och andra Falska profeter.