Translate

fredag 10 februari 2012

Många som driver ut andar hamnar i helvetet

DN tar i dag upp ett fall om andeutdrivande pastorer i från Malmö och Borås.
Exorcister i London en nyare artikel.

Jag kommer genast att tänka på Jesu ord:

" Många skall säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av ditt namn*och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar? 23 Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa!" - Matt 7:22-23


Alla skall dömas


Alla människor skall på domens dag stå framför Gud och dömas.
Framför Gud kommer även många som tror sig känna Gud att stå och få sin livsshock.
Texten säger att många skall säga Herre, Herre. 
På den tiden när bibeln skrev innebar Herre 2 gånger att man betonade något stark.
Detta var/är alltså personer som väldigt stark bekände Jesus som sin Herre men som kommer att hamna i helvetet.
De känner inte Gud och deras gärningar bevisar det.
Alltså är det inget tecken på att man är frälst bara för att man talar i tungor, kastar ut onda andar och ber för sjuka.
Många av dessa (inte alla) kommer en dag att hamna i helvetet och plågas för sina gärningar.
Kommer du vara en av dem eller känner du Gud?
Hur vet du med säkerhet att du tillhör Gud när nästan alla som kastar ut onda andar säger sig göra det?
Vad skiljer dig och dem åt?


Dagen
Exorcister i London